Artykuł sponsorowany to jedna z form promowania firmy, a także pozyskiwania wartościowych i naturalnych linków do strony. Aby była opłacalna, tekst powinien mieć prawidłowy układ, a cennik napisania i publikacji nie powinien wbijać w ziemię. Jak załatwić niedrogi i wartościowy artykuł sponsorowany z publikacją?

Branża SEO coraz chętniej współpracuje z różnego rodzaju portalami tematycznymi na polu artykułów sponsorowanych. Treści z linkami są coraz częściej włączane w strategię działania firm obecnych w internecie. Dla wiele jednak osób zagadnienia takie jak cennik artykułu sponsorowanego oraz możliwości publikacji pozostają niejasne. Dziś postaramy się rozwiać te niejasności.

Jak wygląda artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to tekst dyskretnie promujący firmę napisany przez dziennikarza lub profesjonalnego copywritera, czyli osobę wyspecjalizowaną w pisaniu treści do internetu. Taki artykuł w zasadzie nie różni się wyglądem od klasycznej publikacji dziennikarskiej – jego układ to tytuł, wstęp oraz akapity rozdzielone śródtytułami.

Co istotne, promocja firmy czy sklepu w artykule sponsorowanym jest nienachalna, a jakość tekstu musi być wysoka. W końcu czytać go będą przede wszystkim ludzie zainteresowani jego tematyką. Sekret popularności artykułów sponsorowanych tkwi w możliwościach, jakie stwarzają pod kątem działań marketingowych oraz SEO. Scharakteryzujmy je.

Układ treści w artykule sponsorowanym

Układ treści w artykule sponsorowanym

Jakie efekty daje artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to świetne miejsce na umieszczenie potrzebnych słów kluczowych. Można wstawić je w tytule, śródtytułach oraz w treści. Portale publikujące artykuły sponsorowane za opłatą dopuszczają także umieszczenie w nich linków – jednego albo dwóch. Jest to zasadnicza sprawa, bo to właśnie wartościowe, naturalne linki pozwalają przekierować czytelnika do naszej strony.

Artykuł sponsorowany jest bardzo dobrą metodą na wsparcie działań marketingowych firmy, o ile jest wartościową lekturą dla internautów. Dlatego firmy chętnie inwestują w artykuły w formie poradników, które pomagają czytelnikom w rozwiązaniu jakiegoś problemu, a przy okazji kierują do strony, która ma potrzebny produkt lub usługę.

Ile kosztuje artykuł sponsorowany i gdzie się go publikuje?

Artykuły sponsorowane publikuje się w różnego rodzaju serwisach i portalach, a sam tekst można zlecić freelancerowi lub agencji seo. Zamawiając usługę artykułu sponsorowanego w firmie SEO możesz mieć wszystko razem i do tego w dobrej cenie. Na przykład agencja SEO Pozycjonusz ma w ofercie pozycję „Artykuł sponsorowany” za 185 zł brutto https://www.pozycjonusz.pl/artykuly-sponsorowane/. W cenie dostajemy naprawdę sporo – napisanie tekstu na 2500-3000 zzs, publikację w tematycznym portalu, do 2 linków wychodzących oraz w razie potrzeby wysokiej jakości zdjęcie tematyczne.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *